Hotel Croatia

Hitta det bästa hotellet i Cavtat för dina datum, efter pris eller preferens
Jämför erbjudanden för Hotel Croatia på hundratals webbplatser, på ett och samma ställe
Håll utkik efter erbjudanden med fri avbokning eller höga betyg
Jämför rum och priser
Snabba fakta
Incheckning från | 14:00 |
---|---|
Utcheckning senast | 12:00 |
Frukost | Frukost tillgänglig |
Husdjur | Husdjur är inte tillåtna |
Barn | Barn är välkomna på detta hotell |
Faciliteter
Mer om Hotel Croatia

Hotel Croatia
Hotel Croatia ligger i ett exceptionellt vackert och avskilt läge på en halvö med utsikt över Adriatiska havet på ena sidan och den pittoreska gamla staden Cavtat på den andra.
Betyg och omdömen
Omdömen från resenärer
Kommentar: 12 nov. 2024
Vistades där: sep. 2024
Utsikt från däcken
Vi har just återvänt från vår tredje vistelse på Hotel Croatia. Med utsikt över havet och ströva på halvön som en oceanångare är hotellet ett resmål i sig. Vi var på hälften - ombord i två veckor med en "superior" havsutsikt rum. Rummet var på andra våningen och var en av dem som ännu inte har uppgraderats. Jag läste rapporter om daterad inredning och behovet av renovering men vårt rum tjänade oss väl. Vi kanske ser fram emot en "nyare" look på en framtida vistelse men vårt rum var rent, snyggt och bekvämt med en balkong med utsikt över havet och en offshore ö som ändrade färg i solnedgången.
Septembervädret var mycket föränderligt men inomhus- och utomhuspooler var utbytbara med gott om solstolar runt varje. Det var bara en fullsatt dag när riktigt kraftiga åskväder höll alla inomhus.
Damen bakom Alverde poolbar och hennes personal klarade mycket bra av allt extra med drycker, snacks och luncher.
Halvpension såg oss äta varje kväll och även om menyn upprepades varje vecka fanns det fortfarande gott om val. Lucy och Maria som kom ihåg oss från vår senaste vistelse på hotellet såg efter oss mycket väl vilket gör restaurangen känns som hemma hemifrån. Vi träffade också andra gäster som hade återvänt till Hotel Croatia ett antal gånger.
Medan vi var där anlände ett antal stora grupper och det fanns ett par konferenser. Hotellets personal klarade frukost och middag med långt över hundra gäster och barpersonalen förtjänade också medaljer inklusive managern och Nadia.
Hotellet har ett så bra läge och vår havsutsikt balkong gav oss fantastiska solnedgångar, vilda blixtar och vacker sol. Det var en njutning, vi skulle gärna upprepa.
Svar från hotellet
Kommentar: 26 november
Thank you for your wonderful review and for your continued loyalty to Hotel Croatia! We're absolutely delighted to hear that you enjoyed your third stay with us and that our hotel remains a special destination for you.
It's fantastic that you appreciated the stunning views from your room, despite it not being one of our newly refurbished ones. We're glad it served you well and provided a comfortable and clean space to relax. We're also pleased that you enjoyed the pool areas and found plenty of loungers available, even during the unfortunate thunderstorm.
We'll be sure to pass along your compliments to the Alverde pool bar staff, Luce, Marija and Nadia. It's heartwarming to hear that they made you feel so welcome and contributed to your "home from home" experience. We're proud of our team's dedication to providing exceptional service, especially during busy periods with large groups and conferences.
We're thrilled that you enjoyed the variety of our half-board menu and found plenty of choices throughout your two-week stay. We strive to create a dining experience that is both delicious and satisfying, and your feedback confirms our efforts.
Thank you again for choosing Hotel Croatia and for sharing your beautiful memories. We look forward to welcoming you back for another unforgettable stay in the future!
Sincerely,
Marijo Japaric
Hotel Director
Kommentar: 3 nov. 2024
Vistades där: okt. 2024
Inte ett 5-stjärnigt hotell.
Jag såg personalen på hotellet blanda ljummen mat med färsk mat som förts ut från köket såg dem aldrig testa temperaturen med en matsond. Visst om ett Marella-fartyg kan hålla maten varm så borde ett 5-stjärnigt hotell kunna göra detsamma. Den enda baren som fanns tillgänglig på hotellet på kvällen var pianobaren med en herre som spelade piano. Han var bra men som vi stannade i en vecka började vi höra samma låtar igen. Barerna är dyra på hotellet € 11 för en cocktail, € 7 för en öl och cirka € 9 för ett litet vin.
Med tanke på kostnaden för att bo på detta hotell, en behandling som jag blev besviken efter att precis ha kommit av en kryssning, kände jag Marella kryssning var så mycket bättre än den service som detta hotell erbjuder. Vi frågade Tui rep där vi kunde få färskt dricksvatten och blev tillsagda att använda badrumskranen. Jag har bott på 3 - 4-stjärniga hotell innan alla med färskvatten dricka fontäner. Detta hotell annonserar också stränder det finns inga stränder bara stora stenar med pool typ steg i havet, noterade vi massor av familjer på hotellet jag hoppas att de inte förväntade sig de annonserade stränderna, medan vi var där den röda flaggan och repet blockerar stegen till klipporna och havet rörde sig aldrig. Jag är besviken som en behandling vi betalade för ett 5-stjärnigt hotell och känner att vi slösat våra pengar och borde ha valt en 3 eller 4 stjärna som är jämförbara med detta hotell.
Svar från hotellet
Kommentar: 5 november
Thank you for sharing your detailed feedback about your recent stay. We appreciate your honesty and understand your disappointment that certain aspects of the hotel did not meet your expectations of a 5-star experience.
We apologize for the inconvenience caused by the bed placement in your room and the delay in addressing it. We will review our room setup procedures to ensure that all electrical sockets are easily accessible and that the furniture arrangement is comfortable for our guests.
We also acknowledge your comments about the food quality and temperature in the buffet restaurant. We are committed to providing a high standard of dining, and we will address your concerns with our culinary team to ensure that all dishes are served fresh and at the appropriate temperature. We apologize for any inconvenience caused by the limited variety of dishes and the lack of alternative dining options besides the steak restaurant.
We understand your disappointment with the lack of waiter service in the piano bar and the repetitive music selection. We will take your feedback into consideration as we evaluate our entertainment offerings.
Regarding the pricing of drinks, we strive to offer a variety of options to cater to different budgets. We appreciate your feedback and will review our pricing strategy.
We apologize if you found the information about the beaches was misleading. We also understand your concern about the red flag and restricted access to one part of the sea. We prioritize the safety of our guests and follow local regulations regarding sea conditions.
We value your feedback and will use it to continue improving our services and facilities. We hope that despite these concerns, you were able to enjoy some aspects of your stay and the beauty of Cavtat.
Sincerely,
Marijo Japaric
Hotel Director
Kommentar: 21 nov. 2024
Vistades där: sep. 2024
Stort hotell i en härlig del av världen, kvalitetssängkläder och bekväma sängar, blandad service upplevelse
Vi var be&be, och var nöjda med kvaliteten på frukosten. Vi beställde också lunch en dag - en club sandwich som var mycket trevligt men jag kan inte kommentera matupplevelsen. Drinkarna är ganska dyra på detta hotell (men sedan fann vi att detta är samma i hela Kroatien) , vi beställde en flaska hus vitt en dag - 37 euro. Om jag är helt ärlig skulle jag inte ha något emot kostnaden för drinkarna men jag tyckte att servicen från barpersonalen var dålig. Detta är den främsta anledningen till att jag inte har betygsatt hotellet så högt. Jag var tvungen att vänta 20 minuter bara för att beställa en drink på en dag och flera av barpersonalen (i allmänhet de äldre kvinnliga) var ganska abrupt och upprepade gånger svara i telefon medan du försökte beställa mat och dryck var inte en stor upplevelse. Det fick mig verkligen att känna mig obekväm som om de gjorde mig en stor tjänst om de tjänade mig. Vi upplevde liknande beteende i poolbaren. Personalen i receptionen var härlig och vänlig och poolpersonalen också mycket varm och välkomnande men inte helt säker på vad som händer med barpersonalen. Möjligen var de underbemannade den veckan - men det lämnade inte det bästa intrycket.
Vi använde inte utomhuspoolen eftersom den är liten för ett hotell av den storleken och ganska skuggad från solen, men vi gick ner till havsbadplattformarna vid några tillfällen som tillhör hotellet och de ger en fantastisk utsikt över Cavtat - verkligen pittoreska delen av världen. Det finns gratis strandhanddukar tillgängliga även om sängarna är lite trångt. Strandrestaurangen är trevlig och vi åt där några gånger.
Jag skulle förmodligen betygsätta min upplevelse 3 . 5 av 5 . Hotellet är trevligt och lite extrafunktioner såsom golf buggy service upp och ner för backen är bra. Personalen i receptionen var fantastisk och frukosten trevlig. Baren erfarenhet, pool erfarenhet och små myror slog ner det lite för oss.
Vad vi lärde oss är att många gäster återkommer gång på gång, men flera berättade för oss deras erfarenhet i år var inte lika positiv så inte riktigt säker på vad som hände för dem i år.
Svar från hotellet
Kommentar: 26 november
Thank you for your detailed feedback. We're glad you enjoyed aspects of your stay, such as the comfortable bed, lovely view, quality towels and robes, and the thoughtful touch of chocolates. We're also pleased you were satisfied with the breakfast and found the reception staff lovely and friendly.
We apologize for the inconvenience caused by the ants in your bathroom. We understand that even minor issues can detract from the overall experience, and we'll address this with our housekeeping team.
We also appreciate your honest feedback regarding the bar staff. We are sorry that the service you received did not meet your expectations. We will discuss your comments with our team to ensure a consistently positive and welcoming experience for all our guests.
We acknowledge your observations about the pool area and understand that it may not be ideal for everyone. We're glad you were able to enjoy the seaside bathing platforms and the beautiful views they offer.
We value your feedback and will take it into consideration as we continue to improve our services and facilities. We hope that despite the issues you mentioned, you were able to appreciate the unique charm of Hotel Croatia and the beauty of Cavtat.
Sincerely,
Marijo Japaric
Hotel Director
Kommentar: 2 nov. 2024
Vistades där: okt. 2024
Kvantitet över kvalitet
Svar från hotellet
Kommentar: 5 november
Thank you for your feedback and for your loyalty in returning to Hotel Croatia. We appreciate your kind words about our location, facilities, and peaceful atmosphere.
We understand your disappointment with the quality of our evening buffet. We apologize that it did not meet your expectations, especially considering your previous positive experiences. We value your feedback and will take your comments seriously as we review our culinary offerings and strive for a better balance between quantity and quality.
We are committed to continuously improving our services and facilities to ensure a memorable experience for all our guests. We hope that despite this concern, you were still able to enjoy your stay and the other aspects of our hotel.
Sincerely,
Marijo Japaric
Hotel Director
Kommentar: 15 okt. 2024
Vistades där: okt. 2024
Utmärkt läge
Frankopanska 10, Cavtat, 20210, Kroatien|0,47 km från Cavtat Old Town
10 saker att görainom 1,79 km
Transportinom 1,74 km
Incheckning och utcheckning
Checka in från:
14:00
Checka ut före:
12:00
Bra att veta
Barn är välkomna på detta hotell
2 år och äldre
Gratis
2 år och yngre
Gratis
Husdjur är inte tillåtna
Frukost tillgänglig
Frukostalternativ
Italiensk frukost, Vegansk frukost, Vegetarisk frukost
Frukostpris
Kontakta hotellet för prisinformation
Cash